Δηλαδή, τώρα πρέπει να
πιστέψει το αφελές «ποίμνιο» ότι οι δύο αυτοί Προκαθήμενοι μαλλιοτραβήχτηκαν
μεταξύ τους για το... Κατάρ! Για μια χώρα αμιγώς και αυστηρώς μουσουλμανική, με
ανύπαρκτο αυτόχθονα χριστιανικό πληθυσμό (όσοι χριστιανοί υπάρχουν εκεί, καλά
καλά ούτε μια ενορία της προκοπής, είναι οικονομικοί μετανάστες...) και
αναστάτωσαν το σύμπαν για αυτή την έριδα...
Και έγινε αυτή η έρις η
αιτία (ή η αφορμή...) για να σαμποτάρουν την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης,
το 2016, τόσο οι Αντιοχειανοί όσο και οι Ρώσοι, συμπαραστεκόμενοι τάχα στους
πρώτους...
Ενώ τώρα, όλα αυτά τα άφησαν
στην άκρη και ανταλλάσσουν επισκέψεις και... επιστολές μέσα στα χαμόγελα, από
την... αγωνία τους τάχα για την «ενότητα της Ορθοδοξίας» που... απειλείται λόγω
Ουκρανικού! Ενώ οι δικές τους παιδαριώδεις και απαράδεκτες συμπεριφορές, με
πρόφαση το Κατάρ, δεν απειλούσαν την ενότητα της Ορθοδοξίας, όταν μάλιστα το
Πατριαρχείο Αντιοχείας απείχε από το μέγιστο γεγονός της Ορθοδοξίας κατά τους
τελευταίους πολλούς αιώνες, δηλαδή την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης!!!
Σε ποιον τα λένε αυτά οι
Μακαριώτατοι και ποιος περιμένουν να τους πιστέψει; Και θα είναι άραγε «θεωρία
συνωμοσίας», εάν βασίμως υποθέσουμε ότι όλο αυτό το σκηνικό με το Κατάρ ήταν
ένα βρώμικο στήσιμο, με... ενορχηστρωτή τη Μόσχα που ως φαίνεται «κρατά» και
τους δύο ποιος ξέρει από πού, με σκοπό να υπονομευθεί και να ματαιωθεί, ει
δυνατόν, η Σύνοδος της Κρήτης, για να πληγεί εντέλει το Οικουμενικό Πατριαρχείο
και η θέση του μέσα στην Εκκλησία;
Μάλιστα, σε σχετικό ρεπορτάζ
της εκκλησιαστικής ιστοσελίδας «ΡΟΜΦΑΙΑ», τον περασμένο Απρίλιο, με τίτλο ««Ανακωχή»
Αντιοχείας και Ιεροσολύμων για το Κατάρ», αναφερόταν επί λέξει: «Το ουκρανικό ζήτημα ήταν η αφορμή για τη
συνάντησή τους στην Κύπρο, όμως οι Πατριάρχες Αντιοχείας και Ιεροσολύμων
κατέληξαν σε συμβιβασμό για το θέμα του Κατάρ. Η διαφορά που τους χώριζε,
σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Romfea.gr, φαίνεται να γεφυρώθηκε. Οι
Προκαθήμενοι κ. κ. Ιωάννης και Θεόφιλος μετά από εκτενή συνομιλία κατέληξαν
όπως όλα δείχνουν σε συμφωνία...». Σε άλλες πηγές επίσης, ρωσόφιλοι
αρθρογράφοι επιχείρησαν να... κολακέψουν τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ.
Χρυσόστομο με τον ισχυρισμό ότι εκείνος κατάφερε ό,τι δεν είχαν καταφέρει
προηγουμένως το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Ελληνική Κυβέρνηση, δηλαδή να
συμφιλιώσουν τα δύο Πατριαρχεία στη διαμάχη τους για το Κατάρ!!! Η κολακεία προς
τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου είχε τον προφανή στόχο να τον κάνουν να πιστέψει ότι θα
μπορούσε τάχα και στο Ουκρανικό να επιτύχει μια γεφύρωση των διαφορών με κάποια
«διαμεσολάβηση», την οποία και ανέλαβε προς καιρόν, αναγκάστηκε όμως να την
εγκαταλείψει σύντομα, αφού και ο ίδιος διαπίστωσε ότι το κύριο εμπόδιο για την
υπέρβαση της κρίσης είναι η αλαζονεία της Μόσχας και η ανίερη επιθυμία του
Πατριάρχη της να γίνει... πρώτος στην Εκκλησία, φθάνοντας τελικά να του πει έξω
από τα δόντια, όπως ο
ίδιος απεκάλυψε πρόσφατα: «Πρώτος δεν
θα γίνεις ποτέ. Οι 17 αιώνες που πέρασαν έχουν τσιμεντώσει τον
Κωνσταντινουπόλεως ως τον πρώτο της Ορθοδοξίας. Τελεία και παύλα. Μην
εθελοτυφλείς. Κατάλαβέ το. Αλλά ο εγωισμός δεν τον αφήνει»... Εύκολα λοιπόν
εξάγεται το συμπέρασμα, ότι εκείνοι που έστησαν την δήθεν διαφωνία για το
Κατάρ, στην παρούσα φάση έδωσαν την εντολή να επέλθει η... «συμφωνία»,
προκειμένου να συνασπίσουν τους «προθύμους» ελεγχόμενους στις φαύλες επιδιώξεις
τους κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με ένα από τα πολλά δόλια τεχνάσματά τους
τη ληστρική παρασυναγωγή που επιχειρούν να συγκεντρώσουν στην Ιορδανία τον
προσεχή Φεβρουάριο...
Πολλά οφείλουν να μας
εξηγήσουν οι δύο Μακαριώτατοι, οι οποίοι, λόγω βεβαρημένου παρελθόντος, είναι
οι τελευταίοι που δικαιούνται να... ανησυχούν για την «ενότητα της Ορθοδοξίας»,
πολλώ δε μάλλον να αναλαμβάνουν αντικανονικώς και αλαζονικώς πρωτοβουλίες
ασυμβίβαστες με την Τάξη και την Παράδοση της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής
Εκκλησίας.
Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης
Ιεροσολύμων οφείλει εδώ και τώρα να δώσει στη δημοσιότητα αυτό το περίφημο «Γράμμα»
για «Σύναξη Προκαθημένων» στην Ιορδανία το Φεβρουάριο, την ύπαρξη του οποίου
μέχρι στιγμής πληροφορούμαστε από τους παραλήπτες οι οποίοι έχουν σπεύσει να
ανταποκριθούν θετικά, συγκεκριμένα τρεις μέχρι τώρα: η Αντιόχεια, η Μόσχα και η
Τσεχία. Προφανώς δεν είναι επιστολή προσωπικού χαρακτήρα, αφού αποστέλλεται σε
περισσότερους παραλήπτες, λόγω δε της σπουδαιότητάς της πρέπει να δοθεί στη
δημοσιότητα για να πληροφορηθεί το πλήρωμα της Εκκλησίας περί αυτής της...
μεγάλης πρωτοβουλίας του Πατριάρχου Ιεροσολύμων, την οποία, περιέργως,
ανακοίνωσε για πρώτη φορά δημοσίως ευρισκόμενος στη Μόσχα, υπό το βλέμμα του
Πατριάρχου Κυρίλλου και των συν αυτώ...
Και πρέπει να δοθεί στη
δημοσιότητα αυτό το Γράμμα μαζί με επαρκή αιτιολογική έκθεση. Δηλαδή, επί τη
βάσει ποίων εκκλησιαστικών Κανόνων, ή έστω εκκλησιαστικού έθους, ο τέταρτος τη
τάξει Προκαθήμενος δικαιούται να... συγκαλεί Συνάξεις Προκαθημένων; Και μη μας
αρχίσουν τους γραώδεις μύθους παρερμηνεύοντας το γνωστό τροπάριο της Οκτωήχου: «Χαῖρε Σιὼν ἁγία, Μήτηρ τῶν Ἐκκλησιῶν, Θεοῦ
κατοικητήριον∙ σὺ γὰρ ἐδέξω πρώτη, ἄφεσιν ἁμαρτιῶν, διά τῆς Ἀναστάσεως»...
Το ίδιο το τροπάριο εμπεριέχει την εξήγηση του χαρακτηρισμού «Μήτηρ τῶν Ἐκκλησιῶν»,
το οποίο αναφέρεται στην πρώτη Εκκλησία, προτού καν συγκροτηθούν Πατριαρχεία
και Επισκοπές ανά την οικουμένη. Δηλαδή, έλεος, η Εκκλησία του Χριστού, με
Εντολή Εκείνου, εξαπλώθηκε εις πάντα τα έθνη, σε όλη την οικουμένη, δεν είναι
πλέον η πρώτη Εκκλησία των μαθητών και ακολούθων του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα...
Καθαρά ιστορικός ο χαρακτηρισμός αυτός, λοιπόν, χωρίς καμία ιεροκανονική και
εκκλησιολογική συνέπεια. Διότι το τροπάριο αυτό το γνώριζαν φυσικά και οι Άγιοι
Πατέρες των Οικουμενικών Συνόδων που καθόρισαν τη σειρά και την τάξη των
Παλαιφάτων Θρόνων στα Δίπτυχα της Εκκλησίας. Μήπως οι Οικουμενικές Σύνοδοι
έκαναν... λάθος, υποτιμώντας τα Ιεροσόλυμα; Αν αυτό κατά βάθος ισχυρίζονται οι
παρερμηνευτές του όρου της «Μητρός των Εκκλησιών Αγίας Σιών», ας βγουν και να
το πουν ευθέως, ώστε να απαντήσουμε και εμείς ότι έχουμε πλέον να κάνουμε με
Προτεστάντες και όχι με Ορθοδόξους. Γιατί και οι Προτεστάντες, για να
αμφισβητήσουν τους Κανόνες και την Τάξη της Εκκλησίας, αυτά τα σαχλά
«επιχειρήματα» επικαλέστηκαν: την «πρώτη Εκκλησία», όταν ακόμη δεν είχαν
διαμορφωθεί Κανόνες, Τάξη, Παράδοση, Πατέρες, Άγιοι, ό,τι εν πάση περιπτώσει
συνιστά την Ορθόδοξη Εκκλησία των δύο χιλιάδων ετών.
Ας τελειώνουμε λοιπόν με τα
παραμύθια για καλικάντζαρους, μια που έτσι και αλλιώς προσεγγίζουμε τη Μεγάλη
Εορτή των Θεοφανείων και, σύμφωνα με την παράδοση, οι καλικάντζαροι
ετοιμάζονται για άτακτη υποχώρηση... Το ροκάνισμα του δέντρου της Εκκλησίας από
τους Μοσχοβίτες και τους «χρήσιμους ηλιθίους» που έχουν προσφερθεί στην
υπηρεσία τους θα τελειώσει σύντομα. Και τότε θα μείνουν μόνο εκτεθειμένοι όσοι
νομίζουν ότι αυτές οι κραυγαλέες αντικανονικές και βλάσφημες συμπεριφορές
μπορούν να περάσουν έτσι, χωρίς συνέπειες και χωρίς δίκη. Όχι από τους ανθρώπους,
αλλά από τον Θεόν. Γιατί Εκείνος σώζει την Εκκλησία Του, όχι εμείς. Και εκείνος
αναλαμβάνει να τακτοποιεί «πάντα ὑβριστήν καὶ ὑπερήφανον» κατά πώς του πρέπει.
Αμήν.