Ο Ιλαρίων, γυμνή τη κεφαλή, ομολογεί ότι πρότυπο της "Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας" είναι το... Βατικανό! Ιδού λοιπόν ο... παπισμός της Μόσχας...



Η Μόσχα φιλοδοξεί, και δεν το κρύβει, να καταστεί "το Βατικανό της Ορθοδοξίας"... Τώρα, ποιας... "Ορθοδοξίας";... Σίγουρα όχι εκείνης των Αποστόλων, των Πατέρων, των Οικουμενικών Συνόδων. 

 

Τα παρακάτω χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την γεμάτη ανακρίβειες, ψεύδη, κακοδοξίες, ανιστόρητες ακροβασίες και ανορθόδοξη εκκλησιολογία συνέντευξη του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνος σε σερβικό κανάλι καταδεικνύουν το αιρετικό φρόνημα του Πατριαρχείου Μόσχας, το οποίο, σημειωτέον, δεν έχει καν Τόμο Αυτοκεφαλίας... Παραταύτα, ο Ιλαρίων ισχυρίζεται ότι η "Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία" έχει... οικουμενική δικαιοδοσία! Αντιβαίνοντας έτσι ρητά στους Ιερούς Κανόνες που ορίζουν σαφώς τα όρια των Εκκλησιών, αποδίδουν δε μόνο στον Οικουμενικό Θρόνο δικαιοδοσία για λαούς και εδάφη που δεν ανήκουν στα γνωστά και αναγνωρισμένα όρια των Παλαιφάτων Θρόνων και των νεωτέρων Εκκλησιών, σύμφωνα με τους Τόμους Αυτοκεφαλίας των δευτέρων. 

Στην αιρετική συλλογιστική του Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ, η αυθαίρετη και αντικανονική αξίωση της Μόσχας για... παγκόσμια δικαιοδοσία, δικαιολογείται από την αντίστοιχη παγκόσμια δικαιοδοσία του Πάπα της Ρώμης στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία όπου γης... Η σημειολογία του Ιλαρίωνος είναι ενδεικτική με την προβολή του δίδυμου Ρώμη και Μόσχα... Η Μόσχα φιλοδοξεί, και δεν το κρύβει, να καταστεί "το Βατικανό της Ορθοδοξίας"... Τώρα, ποιας... "Ορθοδοξίας";... Σίγουρα όχι εκείνης των Αποστόλων, των Πατέρων, των Οικουμενικών Συνόδων. 

Η συνέντευξη αυτή στο σύνολό της, εφόσον απηχεί πραγματικά τις κυρίαρχες απόψεις στη Ρωσική Εκκλησία, καταδεικνύει ότι δεν πρόκειται πλέον για μια Ορθόδοξη Εκκλησία, μέλος της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Είναι αναπόφευκτο πως, εάν αυτές οι απόψεις αποτελούν τον τελευταίο λόγο της Μόσχας, η αποκοπή της από την Μία Εκκλησία του Χριστού δεν είναι μόνο επαπειλούμενο, αλλά ήδη γεγονός... Απομένει μόνο η επίσημη αναγγελία του... Δυστυχώς. 

Ιδού το του Ιλαρίωνος νέο παραλήρημα:

 

"Αλλά η κανονική δομή της Εκκλησίας, η κανονική διάρθρωσή της ουδόλως συμπίπτει πάντοτε με τα σύνορα των κρατών. Και πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες είναι Εκκλησίες πολυεθνικές. (σημείωση: όταν λέει "εκκλησίες πολυεθνικές" εννοεί ότι η Ρωσική Εκκλησία επιδιώκει την υποταγή άλλων κυρίαρχων και ανεξάρτητων εθνών με στόχο την βίαιη "ρωσοποίησή" τους, όπως έχει συμβεί στην Ουκρανία, στη Λευκορωσία, στις χώρες της Βαλτικής και αλλού...).

Επί παραδείγματι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι μόνον η Εκκλησία της Ρωσίας.

Το κανονικό έδαφος της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας περιλαμβάνει επίσης την Ουκρανία, τη Λευκορωσία, τη Μολδαβία, τις Δημοκρατίες της Βαλτικής, καθώς και τα κράτη της Κεντρικής Ασίας.

Η δικαιοδοσία της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας επεκτείνεται στην Ιαπωνία, τη Μογγολία, την Κίνα.

Σε καθεμία από αυτές τις χώρες η Ορθοδοξία έχει την πρωτότυπη έκφρασή της, ωστόσο παρά τις ιδιαιτερότητες της εθνικής νοοτροπίας τους οι ορθόδοξοι χριστιανοί αυτών των χωρών είναι μέλη της μιας Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας...

Να παραθέσω ένα παράδειγμα. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία σε πολλές χώρες του κόσμου έχει δικές της εκκλησιαστικές επαρχίες και δομές. Την ίδια στιγμή τα εκκλησιαστικά κέντρα εδρεύουν στη Ρώμη.

Στην Κίνα μέχρι προσφάτως η κατάσταση ήταν τέτοια, ώστε η ηγεσία της Κίνας απαιτούσε η Καθολική Εκκλησία της Κίνας να είναι ουσιαστικά διαχωρισμένη από τη Ρώμη.

Όμως, από την άποψη των καθολικών αυτή είναι μια μη φυσιολογική κατάσταση. Και εντέλει η ηγεσία της Κίνας προχώρησε σε συνομιλίες με το Βατικανό και επιτεύχθηκε συμφωνία ότι οι καθολικοί της Κίνας θα μπορούν να αναγνωρίζουν τη Ρώμη ως εκκλησιαστικό τους κέντρο.

Η Ρώμη είναι το εκκλησιαστικό κέντρο για τους καθολικούς όλου του κόσμου. Ενώ για τους ορθοδόξους, όχι μόνον της Ρωσίας, αλλά και εκείνων των χωρών, τις οποίες απαρίθμησα, το εκκλησιαστικό κέντρο (όχι πολιτικό, αλλά πνευματικό) εδρεύει στη Μόσχα"...

 

Ολόκληρη η αιρετική συνέντευξη του Ιλαρίωνος, φυσικά, εδώ...