«ὅτι ἀπέκρυψας ταῦτα ἀπὸ σοφῶν καὶ συνετῶν...» - Μια απάντηση σε δημοσίευμα





Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης,
Κληρικός του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκ Κρήτης.

 Επειδή τα δημοσίως λεγόμενα και δημοσίως κρίνονται γι’ αυτό, με όλο το σεβασμό, ούτε του Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ το δημοσίευμα, με ταπείνωση και ευλάβεια, δεν θα αφήσω αναπάντητο, ώστε ο λαός του Θεού να μην ενημερώνεται από μη έγκυρες περί του Ουκρανικού ζητήματος πηγές.


Και αρχίζω:

1. Με ποιο δικαίωμα αποκαλείτε «Μακαριώτατο» τον Σεβασμιώτατο κύριο Ονούφριο; «Μακαριώτατοι» αποκαλούνται οι Πρώτοι των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και όχι των Αυτόνομων ή Ημιαυτόνομων. Έπειτα πώς τον ονομάζετε «Κιέβου»; Κιέβου έχουμε, Σεβασμιώτατε, από τις 15 Δεκεμβρίου πέρυσι τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη κύριο Επιφάνιο! Δεν το μάθατε; Δεν σας το είπαν βορειόθεν; Σας το λέω εγώ τώρα! Αυτόν τον Κιέβου Επιφάνιο τον αναγνωρίζει ως Προκαθήμενο της Τοπικής Εκκλησίας ο Παναγιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως-Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης και η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, εκείνοι οι θεσμοί δηλαδή που αναγνώρισαν ΟΛΑ τα μετά τις πρεσβυγενείς Εκκλησίες Αυτοκέφαλα! Όλα όμως!

2. Τέθηκε ποτέ στη ΔΙΣ του Αυγούστου εν αμφιβόλω η ιστορικοκανονική ευθύνη του Κωνσταντινουπόλεως περί της εκκλήτου; Σας διαψεύδουν οι αδελφοί σας....! (Ιδίως αυτό για «τήν τελευταία ὥρα 2 μ.μ.» που αναφέρετε, γέλασαν και οι πέτρες....!)

3. Έχετε μελετήσει εκκλησιαστική ιστορία, και μάλιστα από τις πηγές της, ώστε να αποφαίνεστε περί της εκκλήτου; Ή αρκείστε στη νομικίστικη ανάγνωση ενός Πηδαλίου; Λέει μέσα το Πηδάλιο να γράφετε εσείς επιστολές προς μια άλλη Σύνοδο καταδικάζοντας τις αποφάσεις μιας άλλης Συνόδου; Βλ περίπτωση του πρώην Επισκόπου Ράσκας και Πριζρένης Αρτεμίου της Ορθόδοξης Σερβικής Εκκλησίας! Τον οποίο εσείς... αθωώσατε! Δηλαδή δεν έχει έκκλητο ευθύνη ο Κωνσταντινουπόλεως αλλά ο Κυθήρων 100%! Διαβάστε και αυτά για την εκκλητο και για τον Οικουμενικό Θρόνο, Σεβασμιώτατε! Καλό θα σας κάνει. (1. A. KARTASCHOFF, ΤΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ ΕΝ ΤΗ ΠΡΑΞΕΙ, 2. ΑΡΧΙΜ. ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ ΔΕΛΙΚΑΝΗ, ΑΡΧΕΙΟΦΥΛΑΚΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ, ΤΑ ΕΝ ΤΟΙΣ ΚΩΔΙΞΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΦΥΛΑΚΕΙΟΥ ΣΩΖΟΜΕΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΑ ΑΦΟΡΩΝΤΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ, ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ, ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ, και 3. Θεοφιλ. Επισκόπου Αβύδου κ. Κυρίλλου, «Το αποκλειστικό προνόμιο του Οικουμενικού Θρόνου να κρίνει επίδικες διαφορές εκτός των ορίων της δικαιοδοσίας του»).

4. Το σε ποιους έδωσε το Αυτοκέφαλο ο Παναγιώτατος, προς καταισχύνη σοφών κεφαλών, το αναπτύσσει σήμερα ένας έφηβος 17 ετών! Μηδείς αυτού της νεότητος καταφρονήτω!

 «Είναι συνηθισμένο να ακούς από τους εχθρούς της Ορθοδοξίας ότι «η Κωνσταντινούπολη νομιμοποίησε το σχίσμα στην Ουκρανία», αλλά αυτό δεν είναι έτσι. Η Αυτοκεφαλία δεν δόθηκε στην «Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία-Πατριαρχείο Κιέβου», ούτε στην «Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία». Χορηγήθηκε στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, η οποία ήταν τμήμα της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως μέχρι τις 5 Ιανουαρίου 2019.

Στις 11 Οκτωβρίου 2018, όταν η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανακάλεσε την Πράξη του 1686 και ακύρωσε τις άδικες κυρώσεις κατά του Μητροπολίτη Φιλάρετου, ολόκληρη η Ιεραρχία, ο κλήρος και οι πιστοί στην Ουκρανία τέθηκαν υπό το ωμοφόριο του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Από απόψεως κανονικού δικαίου, η «Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία-Πατριαρχείο Κιέβου», η «Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία» και το Πατριαρχείο Μόσχας στην Ουκρανία δεν υφίσταντο πλέον. Στην Ουκρανία υπήρχε μόνο η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως.

Στις 15 Δεκεμβρίου 2018, ενώθηκαν επίσημα οι Ιεράρχες των Ορθοδόξων Χριστιανών της Ουκρανίας και εξέλεξαν το Μητροπολίτη Περιασλάφ Επιφάνιο ως Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας. Ο Επιφάνιος δεν ήταν Ιεράρχης του «Πατριαρχείου Κιέβου», αλλά του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Όλοι οι Επίσκοποι που συμμετείχαν στην Ενωτική Σύνοδο ήταν Επίσκοποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Πώς μπορεί κανείς να πει ότι αυτοί οι Επίσκοποι της Κωνσταντινουπόλεως ήταν «λαϊκοί» (σ.μ. δηλαδή «αχειροτόνητοι») και «απατεώνες»; Όλοι οι Ιεράρχες του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι κανονικοί και έχουν Χάρη.

Στις 5 Ιανουαρίου 2019, η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, υπέγραψε τον Τόμο, παρέχοντας εκκλησιαστική ανεξαρτησία στην Εκκλησία, που βρισκόταν υπό την κανονική δικαιοδοσία της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως - την αληθινή Εκκλησία της Ουκρανίας. Επομένως, η Αυτοκεφαλία δεν χορηγήθηκε σε «σχισματικούς» αλλά σε κληρικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου.» (Troy Jenkins, «Σε ποιον δόθηκε η Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία;», πηγή).

5. Δεν υπάρχουν αχειροτόνητοι στην Ουκρανία! Χωνέψτε το, συνειδητοποιήσετέ το, είναι προπαγάνδα από τον Βορρά!!! (1. Μητροπολίτης Μακάριος Μαλέτιτς: «οι τοπικές Εκκλησίες δεν πρέπει να έχουν αμφιβολίες για τις χειροτονίες», 2. Περί των χειροτονιών στην Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία).

6. Φέρεστε να συμπράξατε ιδεολογικά με αποτειχισμένους και αλλά τέτοια στοιχεία διχαστικά και τώρα κάνετε το δάσκαλο στην Ιεραρχία; Με ποια εφόδια;

7. Το περιεχόμενο της δεύτερης επιστολής που αναφέρετε, όπως μαθαίνουμε, δεν είναι το ίδιο με της αυθεντικής... Εκεί έχετε πολλά μειωτικά για υπεροχικά πρόσωπα! Αιδώς!

8. Αφήστε τις θυμοσοφίες, Σεβασμιώτατε! Κουράστηκε ο λαός του Θεού να διαβάζει κάθε μέρα και από ένα δημοσίευμα υπαγορευόμενο από το πνεύμα και το ήθος της προπαγάνδας! Δεν θέλουν τον Οικουμενικό Θρόνο στα χέρια του Γένους μας! Δεν το συναισθάνεστε και τους στηρίζετε; Δεν το βλέπετε μπροστά στα μάτια σας; Νομίζετε οι χειροτονίες τους απασχολούν; Πώς πήραν τη ΡΟΚΟΡ; (βλ. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ROCOR / ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ). Γιατί τους πρότειναν -όχι μια αλλά πολλές φορές- να αφήσουν την Κωνσταντινούπολη και να απευθυνθούν σε αυτούς και εκείνοι θα αναγνώριζαν τις χειροτονίες τους; Τόσο καιρό τα δημοσιεύουμε! Δεν έφθασαν στα αυτιά σας; Το πρόβλημά τους είναι ότι το Φανάρι έχει υπερόριες και μείζονες ευθύνες τις οποίες αυτοί ως άφρονες τις θεωρούν προνόμια! Τόση ωριμότητα έχουν!

8. Είναι η Μόσχα «Μητέρα Εκκλησία» για το Κίεβο; Αυτό από τα άγραφα πια! (βλ. Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΘΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ - ΟΜΙΛΟΥΝ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018).

9. Φυσικά και το Φανάρι έστειλε τέτοιες επιστολές στους ιεράρχες των Νέων Χωρών! Μνημονεύουν τον Πατριάρχη μας, είναι κανονικό έδαφός Του, είναι αρχιερείς του Θρόνου Του, σε όλα τα πνευματικά ζητήματα εναρμονίζονται με τον Οικουμενικό Θρόνο. Τι σας ξενίζει σε αυτό;

Σεβασμιώτατε,
Όταν με τη Χάρη του Θεού αντιληφθείτε σε ποια παγίδα προσπαθούν να εμπλέξουν το Γένος μας, τότε είμαι βέβαιος ότι η ανδρική σας υπόσταση θα εξεγερθεί και θα συνταυτιστεί με το Φανάρι του Γένους και της ένδοξης Ιστορίας μας. Αυτήν ζηλεύουν, αυτήν διώκουν, αυτήν υπονομεύουν! Πάρτε τους είδηση, επιτέλους!!!