Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΤΑ ΕΘΝΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ «ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ»


 

Του Αρχιμανδρίτου Ευσέβιου Νακόπουλου,

Εφημερίου του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Θεσσαλονίκης

Μία από τις δόλιες προπαγανδιστικές - δήθεν θεολογικές - αντιρρήσεις του αντίχριστου και εγκληματικού «ρωSSικού κόσμου» είναι, ότι δεν πρέπει οι Ουκρανοί να έχουν Αυτοκέφαλη Εκκλησία ως διακριτό έθνος και ως ανεξάρτητο κράτος, διότι η έννοια του έθνους δεν συμβαδίζει με τη χριστιανική πίστη. (Αυτό, βέβαια, το λένε οι μοσχοβίτες, που έχουν καταντήσει την «εκκλησία» τους πειθήνιο όργανο-παράρτημα του κρεμλίνου!) Κατά την εσφαλμένη και προπαγανδιστική άποψη τους, όλοι οι χριστιανοί είναι ένα έθνος και, συνεπώς, οι Ουκρανοί δεν πρέπει να αποκοπούν από τη «μαμά ρωSSία», που είναι, δήθεν, η μητέρα τους «εκκλησία». Είναι, όμως, έτσι; Όχι, καθόλου! Και θα αποδείξουμε από την αγία Γραφή το λάθος τους και τη δολιότητα τους.

1. Η πίστη των χριστιανών καθιστά, μεταξύ των άλλων, τους χριστιανούς «το άγιο έθνος» (2 Πέτρου 2:9), δηλαδή ένα νέο σύνολο ανθρώπων, νέο ως προς την ποιότητα, που είναι η αγιότητα, και κανένα άλλο εγκόσμιο χαρακτηριστικό. Γενόμενος κάποιος χριστιανός συνεχίζει να είναι πολίτης αυτού του κόσμου (1 Πέτρου 2:13-14.17) αλλά η πνευματική ποιότητα του και η υπερκόσμια προοπτική του αλλάζει (1 Πέτρου 1:21-22), αποβάλλει τον αμαρτωλό εαυτό του και όχι την εθνική του συνείδηση του ή τις υποχρεώσεις του προς την κοινωνία, εντός της οποίας ζει.

2. Και ότι αυτή είναι η αλήθεια, αποδεικνύεται από την υπόσχεση του Θεού στον Αβραάμ, όταν είπε σε αυτόν «Θα γίνεις πατέρας πλήθους εθνών.» (Γένεσης 17:4). Ξέρουμε, όμως, ότι ο Αβραάμ απέκτησε τον Ισμαήλ από την Άγαρ (Γένεση 16), τον Ισαάκ από τη Σάρρα (Γένεση 21) και έξι γιους από τη Χεττούρα (Γένεση 25). Από τον Ισαάκ προήλθαν οι Ισραηλίτες και από τον Ισμαήλ και τους γιούς της Χεττούρας οι αραβικές φυλές - συνεπώς, δύο έθνη! Έκανε λάθος ο Θεός, όταν υποσχέθηκε πολλά έθνη; Όχι, καθόλου! Εξηγεί ο Παύλος «Μάθετε, λοιπόν, ποιοι είναι γνήσιοι απόγονοι του Αβραάμ: Είναι εκείνοι, που εμπιστεύονται στον Θεό, όπως εκείνος.» (Γαλάτες 3:7). Η υπόσχεση του Θεού εκπληρώνεται πλήρως, διότι από όλα τα έθνη υπάρχουν άνθρωποι (και ολόκληρα έθνη!), που μοιράζονται με τον Αβραάμ την ίδια πίστη στον σωτήρα Χριστό: «Η ευλογία, λοιπόν, του Αβραάμ έρχεται με τον Ιησού Χριστό στα έθνη και, έτσι, με την πίστη αποκτούμε το Άγιο Πνεύμα, το οποίο υποσχέθηκε ο Θεός.» (Γαλάτες 3:14). Τα έθνη παραμένουν πολλά, διότι είναι διακριτά, ενώ έχουν μία πίστη! Η μία πίστη και η μία κοινή λατρεία πολλών εθνών και λαών προφητεύεται στον συντομότατο Ψαλμό 116: Μία πίστη ενώνει πολλά έθνη, πολλούς λαούς, που μαζί όλοι λατρεύουν τον αληθινό Θεό αλλά δεν παύουν να είναι διακριτά έθνη και λαοί!

3. Και φτάνουμε στο τέλος της ιστορίας, όταν ο Ιωάννης βλέπει να εισέρχονται στη βασιλεία του Θεού οι σωσμένοι, «ένα αμέτρητο πλήθος από κάθε έθνος, φυλή λαό και γλώσσα» (Αποκάλυψη 7:9). Ενώ ήδη είναι σωσμένοι, δηλαδή πιστοί, διακρίνονται για το έθνος τους και για τη γλώσσα τους - δεν λέει το κείμενο, ότι προσήλθαν στη σωτηρία από διάφορα έθνη και έγιναν ένα έθνος με μία γλώσσα (που για τους οπαδούς του πανρωSSισμού πρέπει να είναι μόνο η παλαιά σλαβονική σαν τάχα ενοποιό στοιχείο στην κοινή λατρεία, για αυτό και κατηγορούν της Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, που πολύ σωστά χρησιμοποιεί την Ουκρανική γλώσσα στη λατρεία) αλλά ότι ευρισκόμενοι μέσα στη σωτηρία ήταν διακριτά τα έθνη τους και οι γλώσσες τους!

Η δήθεν «ευσεβής» άποψη της ρωSSικής «εκκλησίας», της αντίχριστης διδασκαλίας και πρακτικής του αιρετικού και εγκληματικού «ρωSSικού κόσμου» για ένα τάχα «ορθόδοξο» έθνος, από το οποίο δεν πρέπει οι Ουκρανοί να αποκοπούν, αποδεικνύονται σατανικές δολιότητες καθαρού πανρωSSισμού και τίποτα άλλο. Είναι εντελώς άλλο πράγμα η αυτοκεφαλία μίας τοπικής Εκκλησίας, που δηλώνει τον ιστορικό και διοικητικό αυτοπροσδιορισμό της (όπως πολύ σοφά και δίκαια έπραξε για την Ουκρανία το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως το μόνο αρμόδιο και υπεύθυνο για τη χορήγηση των αυτοκεφαλιών), και άλλο πράγμα η λογικά και θεολογικά απαράδεκτη άποψη της μοσχοβίτικης σέκτας του κρεμλίνου, ότι η δική τους «ορθοδοξία» επιβάλλει την εθνική απορρόφηση των Ουκρανών από τη μοσχοβία - είναι καθαρή και βλάσφημη υποκρισία αυτή η θεωρία για την «αγία Ρους»: Αν κάποιοι έπρεπε να ακολουθήσουν τον πρωταρχικό χριστιανισμό της Ρους (δηλαδή της σημερινής Ουκρανίας) είναι οι μοσχοβίτες, που έκλεψαν αυτό το όνομα και τώρα απαιτούν από τους Ουκρανούς να υποταχτούν σε αυτούς πολιτισμικά, εθνικά, εκκλησιαστικά! Οι μοσχοβίτες μιλούν για «άγιο χριστιανικό έθνος» όχι όπως το εννοεί η Γραφή αλλά μιλούν για το δικό τους μοσχοβίτικο πολιτικό-εκκλησιαστικό καθεστώς σαν τάχα «ορθόδοξο» και «άγιο» (ωστόσο, οι δηλώσεις και οι πράξεις της «εκκλησίας» του κρεμλίνου ούτε Ορθόδοξες ούτε άγιες είναι!), που σαν καταβόθρα θέλει να καταποντίσει, όσους μπορέσει να υποτάξει. Αυτό είναι εθνικιστική «εκκλησία», που υπηρετεί εγκόσμια αμαρτωλά συμφέροντα και δεν οδηγεί στον Χριστό και στη σωτηρία! Είναι εντελώς διαφορετικές έννοιες «όλες οι εκκλησίες των εθνών» (Ρωμαίους 16:4), που είναι «εκκλησίες όλες του Χριστού» (Ρωμαίους 16:16), από τις εθνικιστικές «εκκλησίες», που κατασκευάζει η μοσχοβία είτε με τους τσάρους είτε με την KGB.

Οι Ουκρανοί είναι έθνος αυτοτελές και ανεξάρτητο και το ίδιο και η Εκκλησία του!

 

© Πνευματικό Μέτωπο Ουκρανίας