Ήτω δε υμών το ναι ναι και το ου ου...




Διάβασα σήμερα, αφού μου το προώθησαν πολλοί αδελφοί και φίλοι, ένα ανακοινωθέν αγίων αρχιερέων της Εκκλησίας Κύπρου που ξεκινά ως εξής:
«Αναφορικά με πρόσφατα δημοσιεύματα, τα οποία έχουν σχέση με τις τοποθετήσεις μας, εξαιτίας του ζητήματος, το οποίο προέκυψε, λόγω της εκχώρησης του Τόμου Αυτοκεφαλίας από μέρους του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, ένα ζήτημα το οποίο εξακολουθεί να προκαλεί πρόβλημα στην καθόλου Ορθόδοξη Εκκλησία, ανακοινώνουμε, από κοινού, τα ακόλουθα: ...»

Πάνω σε αυτό το ανακοινωθέν -και επειδή μου προωθήθηκε με την ένδειξη ότι ίσως υπάρχει κάποια περίπτωση να με αφορά- έχω να δηλώσω με πολύ σεβασμό τα εξής:

Α) Επειδή υπακούω στον λόγο του Αποστόλου σχετικά με «μάχας νομικάς», σπεύδω να ομολογήσω δημοσίως ότι οι συντάκτες του ανακοινωθέντος με τη δήλωσή τους αυτή κάλυψαν την ασθενή συνείδησή μου ως προς τα εκκλησιαστικά γεγονότα των τελευταίων καιρών και έτσι, εάν είπα κάτι συκοφαντικό ή ψευδές για τα τίμια πρόσωπά τους το αποσύρω και ζητώ ταπεινά «συγγνώμη», προσδοκώντας να τύχω της απαραίτητης για κάθε Χριστιανό, πόσο μάλλον για κληρικό, συγχώρεσής τους αφού ως επίσκοποι είναι γνήσιοι ποιμένες της Εκκλησίας του Χριστού.

Β) Η πιστότητα της Εκκλησίας της Κύπρου προς την Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, τη Μητέρα Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως εννοείται πως είναι δεδομένη και δεν νομίζω ότι κανείς αμφιβάλλει πάνω σε αυτήν.

Γ) Αντί των κοσμικών δικαστηρίων προσφεύγω με πολλή προσευχή στον Κύριό μας Ιησού Χριστό, τον Δίκαιο Κριτή, και εύχομαι ώστε να με φωτίζει και να μη με αφήσει ποτέ χωρίς ορθή Εκκλησιολογία, ώστε να μη γίνω ποτέ περίγελως στις δημόσιες κινήσεις μου και αναγκάζομαι εκ των υστέρων να ζητώ συγγνώμες με υπογραφή. 

Ελπίζω ότι θα γίνει δεκτή η δημόσια απολογία μου και δοξολογώ το όνομα του Κυρίου μας ο Οποίος είτε προφάσει είτε αληθεία μόνος Εκείνος δοξάζεται εις τους αιώνας.

Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης