Σε ποια Εκκλησία ανήκει ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ;




Ξαναχτύπησε ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, εμμένοντας στην ανυπακοή και την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά έναντι της Εκκλησίας της Ελλάδος, στην οποία -υποθέτουμε- εξακολουθεί να ανήκει... Διότι αναφέρεται στην Εκκλησία της Ελλάδος σαν να πρόκειται για άλλη, και μάλιστα αντίπαλη, Εκκλησία, που συμπεριφέρεται αντικανονικά!...

Στο μήνυμά του για τα Χριστούγεννα ο Σεβασμιώτατος δεν μπόρεσε, λόγω εμμονής και ιδεοληψίας, να μην αναφερθεί και στο Ουκρανικό... Έχει κόλλημα ο άνθρωπος και το ερώτημα είναι εάν αυτό το κόλλημα είναι αυτοφυές ή «πατρονάρεται» από κάποιους άλλους... Διότι κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ότι πιάστηκε ο Σεβασμιώτατος από τις θεολογικές αυθαιρεσίες του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου, ο οποίος -εισάγοντας κυριολεκτικώς καινά δαιμόνια στην θεολογία και την εκκλησιολογία- μίλησε πρόσφατα περί «μη κανονικώς αποκατασταθέντων σχισματικών»... Στον Μακαριώτατο απαντήσαμε, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα, στα οποία φυσικά ούτε ο ίδιος ούτε κανείς άλλος μπορεί να απαντήσει με επιχειρήματα. Γιατί αυτό το... «ολίγον έγκυος» που ισχυρίζεται ο Αλβανίας Αναστάσιος κάνει και τους πρωτοετείς φοιτητές της Θεολογίας να τραβούν τα μαλλιά τους... Και δεν μας παραξενεύει καθόλου που σε αυτόν τον φρικαλέο, από απόψεως εκκλησιολογίας, ισχυρισμό στηρίζεται και ο Μητροπολίτης των Κυθήρων. Δεν περιμένουμε κάτι περισσότερο από ανθρώπους που στερούνται ορθόδοξης εκκλησιολογικής συνείδησης και συμπεριφέροντα οιονεί σχισματικά προς την Εκκλησία...

Στην εγκύκλιό του λοιπόν για τα Χριστούγεννα, ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ, μεταξύ άλλων λέει και τα εξής:

«Δυστυχῶς, πρέπει νά τό ὁμολογήσωμε ὅτι, ἐπειδή δέν ἐτηρήθησαν οἱ τρεῖς αὐτοί ἀπαραίτητοι ὅροι – προϋποθέσεις διά τήν ἐν Χριστῷ ἑνότητα, ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀντικανονικῶς δοθείσης «Αὐτοκεφαλίας» σέ μή κανονικῶς ἀποκατασταθέντας σχισματικούς, ἀναθεματισμένους καί ἀχειροτονήτους τῆς Οὐκρανίας, οἱ κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, πλήν τριῶν, μή δυνάμενες διά σοβαρούς κανονικούς καί ἐκκλησιολογικούς λόγους νά ἀποδεχθοῦν τό γενόμενον, δέν κοινωνοῦν, ὀρθῶς καί εὐλόγως, μέ τήν ἀντικανονική αὐτή «Ἐκκλησία» καί μέ τόν τρόπο αὐτό διασαλεύεται ἡ ἑνότης τῶν Τοπικῶν Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.»...

Για τους «μή κανονικῶς ἀποκατασταθέντας σχισματικούς», τον νεολογισμό αυτό του Τιράνων Αναστασίου, γράψαμε ήδη παραπάνω. Αυτό που επίσης μας προξενεί αλγεινή εντύπωση, και θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την Ιεραρχία της Αγιωτάτης Εκκλησίας της Ελλάδος και τον Προκαθήμενό της, είναι η εξής περίεργη αναφορά του Μητροπολίτου Κυθήρων: «... οἱ κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, πλήν τριῶν, μή δυνάμενες διά σοβαρούς κανονικούς καί ἐκκλησιολογικούς λόγους νά ἀποδεχθοῦν τό γενόμενον, δέν κοινωνοῦν, ὀρθῶς καί εὐλόγως, μέ τήν ἀντικανονική αὐτή «Ἐκκλησία»...». Εκτός φυσικά της εξωφρενικής άποψης ότι όλες οι Εκκλησίες που μέχρι στιγμής δεν έχουν τοποθετηθεί επίσημα για το Ουκρανικό είναι, κατά την αυθαίρετη κρίση του, αντίθετες με την Αυτοκεφαλία, υπάρχει και το εξής που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα. Μέσα σε αυτές τις τρεις Εκκλησίες που κοινωνούν με την, κατά τον Κυθήρων Σεραφείμ, «ἀντικανονική αὐτή «Ἐκκλησία» είναι και η Εκκλησία της Ελλάδος, μέλος της οποίας είναι και ο ίδιος! Η Ιεραρχία της οποίας τον εξέλεξε και ένεκεν της οποίας είναι κανονικός Μητροπολίτης Κυθήρων.

Ας μας πει λοιπόν ο Σεβασμιώτατος πού το πάει. Του θέτουμε ευθέως το ερώτημα. Εάν είναι μέλος της ΔΙΣ και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος προσκαλέσει τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο στην Αθήνα, ώστε να γίνει Συλλείτουργο Προκαθημένων, ο ίδιος θα συμμετάσχει σε αυτό, ως οφείλει; Και εάν όχι, τότε τι πρέπει να γίνει με την περίπτωσή του; Διότι αυτό θα είναι πλέον «γυμνή τη κεφαλή» σχίσμα.

Ελπίζουμε ο Σεβασμιώτατος να ανανήψει τάχιστα από την πλάνη και να κάνει υπακοή στην προϊσταμένη του Αρχή, την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία ξεκάθαρα τοποθετήθηκε για το Ουκρανικό στις 12 Οκτωβρίου 2019, όσο και αν πασχίζουν κάποιοι με σοφιστείες να το αμφισβητήσουν. Καρπός άλλωστε αυτής της κανονικής και δεσμευτικής για όλους τους Ιεράρχες απόφασης είναι οι δύο κανονικές πράξεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, με τις οποίες επίσημα αναγνωρίστηκε η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας: η μνημόνευση «Επιφανίου Κιέβου» στα Δίπτυχα και η αποστολή του Ειρηνικού Γράμματος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου προς τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο.

Όσο νωρίτερα το καταλάβει και το αποδεχθεί ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ, τόσο το καλύτερο για τον ίδιο. Είναι κρίμα να βρίσκεται σε διαρκή ψυχική και πνευματική ακαταστασία και να ταλαιπωρείται. «Νάναι ευλογημένο» λένε οι πνευματικοί άνθρωποι προς τους «Ηγουμένους» αυτών. Και ο Μητροπολίτης Κυθήρων δεν είναι... «αδέσποτος»... Ανήκει στην Εκκλησία της Ελλάδος και δεσμεύεται από τις αποφάσεις της.