Όταν κάποιοι το 13% το κάνουν... 13 εκατομμύρια!


 

Το διαβάσαμε και αυτό στους γνωστούς προπαγανδιστές. Ότι στην Ουκρανία, από τα 42 εκατομμύρια του πληθυσμού τα 13 είναι τάχα πιστοί που θέλουν να ανήκουν στο Πατριαρχείο Μόσχας και θεωρούν τη Ρωσική Εκκλησία ως «Μητέρα Εκκλησία»! Είναι όμως έτσι;

 

Φυσικά όχι! Όλες οι έγκυρες πανουκρανικές έρευνες δεν συνηγορούν σε αυτήν την ψευδή εικόνα που εμφανίζουν κάθε τόσο οι ρωσόφιλοι παπαγάλοι.

Η τελευταία έγκυρη πανουκρανική έρευνα, που έγινε το 2020 από το Κέντρο Ερευνών Ραζούμκωφ, καταγράφει την εξής εικόνα για το πώς «μοιράζονται» οι πολίτες της Ουκρανίας στις διάφορες δικαιοδοσίες της Ορθοδοξίας στη χώρα τους:

Με βάση το ερώτημα «Σε ποια Ορθόδοξη Εκκλησία ανήκετε;», το 62% περίπου των Ουκρανών που είναι Ορθόδοξοι κατανέμονται κυρίως ως εξής:

1. Ποσοστό 20,0% (περ. 9 εκατομμύρια) δήλωσε πως ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό το Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο.

2. Ποσοστό 13,6% (περ. 6 εκατομμύρια) δήλωσε πως ανήκει στην εν Ουκρανία Ρωσική Εκκλησία υπό τον εν Κιέβω Μητροπολίτη της Μόσχας Ονούφριο.

3. Ποσοστό 26,8% (περ. 11 εκατομμύρια) δεν θέλησε να προσδιορίσει συγκεκριμένη δικαιοδοσία, λέγοντας απλά πως είναι Ορθόδοξοι (Просто православні).

Αυτό είναι απολύτως κατανοητό. Όντως, οι περισσότεροι εξ αυτών στο παρελθόν πήγαιναν στις εκκλησίες της Ρωσικής Εκκλησίας στην Ουκρανία. Όντως στο παρελθόν, που η μοναδική κανονική Εκκλησία στην Ουκρανία ήταν η Ρωσική, οι πιστοί, μη έχοντας άλλη επιλογή, πήγαιναν εκεί, εκτός φυσικά από εκείνους -τότε περίπου το ένα τρίτο των Ορθοδόξων- που ήταν καταδικασμένοι να παραμένουν στο σχίσμα, χωρίς να έχουν καμία δογματική απόκλιση από τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, μόνο και μόνο επειδή δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να υπάγονται στη Μόσχα. Μετά όμως από την επίθεση της Ρωσίας το 2014, με την παράνομη κατάληψη της Κριμαίας και την υποστήριξη ρωσόφιλων αυτονομιστών στην Ανατολική Ουκρανία (Ντομπάς), οι Ουκρανοί Ορθόδοξοι εγκατέλειψαν μαζικά, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, τις ενορίες της Ρωσικής Εκκλησίας.

Για την ώρα, αυτό το 26,8% τηρούν μια στάση αναμονής, κουρασμένοι αφενός από την πολυετή διαμάχη εντός της Ορθοδοξίας στη χώρα τους και έχοντας αφετέρου ακόμη κάποιες επιφυλάξεις (προϊόν και της ανελέητης ρωσικής προπαγάνδας και παραπληροφόρησης) έναντι εκείνων που επί τριάντα χρόνια ήταν, με συμφωνία όλων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, σχισματικοί. Σε κάθε περίπτωση, αυτοί οι Ουκρανοί έχουν απορρίψει οριστικά και μετά βδελυγμίας το να υπάγονται στη Ρωσική Εκκλησία, δεν θεωρούν λοιπόν σε καμία περίπτωση τη Μόσχα ως «Μητέρα Εκκλησία» τους και δεν θέλουν να ελέγχονται από αυτήν. Και, καθώς η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας αναπτύσσεται και εδραιώνεται σταθερά και τυγχάνει σταδιακά της αναγνωρίσεως των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών, ολοένα και περισσότεροι από αυτούς τους «εν αναμονή» Ορθοδόξους πιστούς θα προσέρχονται ανοικτά και καθαρά στις τάξεις της. Αυτό, άλλωστε, ήδη παρατηρείται με αυξανόμενη ένταση κατά τα δύο τελευταία έτη, μετά την αποκατάσταση του σχίσματος και την επαναφορά των πρώην σχισματικών στην κανονικότητα, ιδιαιτέρως δε μετά την χορήγηση του Τόμου της Αυτοκεφαλίας. Αυτό τρέμει η Μόσχα και για το λόγο αυτό μετέρχεται κάθε μέσου, θεμιτού και αθεμίτου, για να μπλοκάρει ή έστω να καθυστερήσει το «μοιραίο», δηλαδή την αποδοχή της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας από τις κατά τόπους Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Συμπερασματικά, αυτοί που σήμερα παραμένουν υπό τη δικαιοδοσία της Ρωσικής Εκκλησίας στην Ουκρανίας δεν υπερβαίνουν τα 6 εκατομμύρια επί συνόλου 42 και πλέον εκατομμυρίων Ουκρανών. Κάθε άλλη αριθμητική προπαγάνδα που γίνεται από τους εγκαθέτους της Μόσχας ανά τον κόσμο είναι ψευδής και παραπλανητική. Ακόμη πιο παραπλανητική είναι η αναφορά στον αριθμό των επισκοπών και των ενοριών, ένα μέγεθος εντελώς πλασματικό που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματική απήχηση της Εκκλησίας στην κοινωνία των πιστών. Αφού οι επισκοπές και οι ενορίες, ως νομικά πρόσωπα, ως οργανισμοί, μπορεί να εξακολουθούν να υπάρχουν (ίσως για λόγους προπαγάνδας και ψευδούς εντυπωσιασμού ενίοτε και να... αυξάνονται), αλλά χωρίς να έχουν αντίκρισμα σε πραγματικούς πιστούς, σε ποίμνιο. Για να το πούμε πιο απλά, έχουν τις σφραγίδες, αλλά όχι τον πιστό λαό.