Σε πλήρη σύγχυση και αφασία η εν Ουκρανία Ρωσική Εκκλησία: Μεταξύ προδοσίας και αντικανονικότητας-σχίσματος (βίντεο)


 

Μήπως ο Ονούφριος έγινε... Φιλάρετος, άγιε Αλβανίας...;


Σήμερα το πρωί, κατά τη Θεία Λειτουργία στη Λαύρα του Κιέβου, ο Μητροπολίτης Ονούφριος προέβη σε ένα νέο ατόπημα, ενδεικτικό της απόπειρας να ξεγελαστούν οι Ουκρανοί πιστοί που απαιτούν την πλήρη και καθαρή αποκοπή από τη Ρωσική Εκκλησία.

Έτσι, ο Ονούφριος σήμερα λειτούργησε αυθαιρέτως και αντικανονικώς ως Προκαθήμενος... "Αυτοκεφάλου" Εκκλησίας! Μνημονεύοντας τους άλλους Προκαθημένους, εκτός βέβαια από τους 4 Προκαθημένους που έχουν αναγνωρίσει την κανονική Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό το Μητροπολίτη Επιφάνιο. Ξεκίνησε με τον Αντιοχείας Ιωάννη (παραλείποντας τον Οικουμενικό Πατριάρχη) και συνέχισε με τους λοιπούς, παραλείποντας τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τους Αρχιεπισκόπους Κύπρου και Αθηνών. Δεν παρέλειψε, όμως, τον πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο!!! Προφανώς, για τον Ονούφριο το "κακό" που έκαναν στην Ουκρανία οι 4 Προκαθήμενοι είναι μεγαλύτερο από εκείνο που κάνει ο Κύριλλος, ευλογώντας τον εγκληματικό πόλεμο του Πούτιν. Αλλά για αυτό θα τον κρίνουν οι ίδιοι Ουκρανοί... 

Το ότι δεν μνημονεύει τον Οικουμενικό Πατριάρχη είναι ακόμη μια απόδειξη της αντικανονικής καταστάσεως στην οποία έχει περιέλθει πλέον ορατά η υπό τον Ονούφριο εκκλησιαστική δομή στην Ουκρανία. Διότι, εάν όντως εννοεί ότι ανεξαρτητοποιήθηκε πλήρως από τη Μόσχα, αυτό έγινε με τρόπο αυθαίρετο, αντικανονικό, με αυτο-ανακήρυξη δηλαδή. Στην ουσία ο Ονούφριος τελεί πλέον σε σχίσμα. Αφού ούτε τον Οικουμενικό Πατριάρχη μνημονεύει, ώστε δι' αυτού να έχει πνευματική κοινωνία με την Καθολική Εκκλησία, αλλά ούτε και τον πατριάρχη Μόσχας, στον οποίο κανονικά υπάγεται και από τον οποίο δεν έχει ανεξαρτητοποιηθεί με τρόπο κανονικό.

Άρα, ή ο Ονούφριος προσποιείται ότι έχει τεθεί εκτός της Ρωσικής Εκκλησίας, και γι' αυτό μνημονεύει και τον Κύριλλο, παρά την αντίθεση της μεγάλης πλειοψηφίας του πληρώματος της υπ' αυτόν εκκλησιαστικής δομής, ή αν όντως εννοεί ότι αποκόπηκε από την Ρωσική Εκκλησία, τότε τελεί σε υβριδική κατάσταση σχίσματος, αφού ούτε ζήτησε ούτε έλαβε Τόμο Αυτοκεφαλίας από κανένα. Ούτε καν από τον Κύριλλο, εάν υποθέσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα απευθυνόταν στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Δηλαδή, ο Ονούφριος έγινε πλέον αυτό που κατηγορούσε επί τρεις δεκαετίες τον Φιλάρετο: Σχισματικός, αυτοανακηρυχθείς και αντικανονικός "Προκαθήμενος" μιας ανυπόστατης "Αυτοκέφαλης" Εκκλησίας...

Συμπέρασμα: η πλέον αντικανονική εκκλησιαστική δομή στην Ορθοδοξία, αυτή την ώρα, είναι η υπό τον Ονούφριο πρώην (ή νυν...) Ρωσική Εκκλησία στην Ουκρανία... Και αυτό πρέπει να το καταλάβουν όσοι διαθέτουν κρίση και ευθύνη σε αυτή τη δομή. Εκτός και αν όλοι μαζί επέλεξαν αυτόν τον ακανθώδη δρόμο της αντικανονικότητας και της απάτης. 

Δόξα τω Θεώ που υπάρχει η Κανονική Αυτοκέφαλη Εκκλησία υπό το Μητροπολίτη Επιφάνιο. Η μόνη ξεκάθαρα κανονική εκκλησιαστική δομή στην Ουκρανία πλέον.