Από την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης του
1821, καλλιεργείται στην Ελλάδα ο μύθος ότι η Ρωσία, το «ξανθό γένος», είναι
στενός μας σύμμαχος. Παρά το γεγονός ότι δεν αποδεικνύεται ιστορικά η άποψη
αυτή και μάλιστα πολλές φορές η στάση των Ρώσων δημιούργησε πολλά προβλήματα
στην Ελλάδα.
Οι τελευταίες εξελίξεις απομυθοποίησαν πλήρως το
«ξανθό γένος» και την προσδοκία που υπήρχε σε ένα σημαντικό τμήμα των Ελλήνων
πως θα συνέδραμε στην εκπλήρωση των εθνικών μας πόθων. Οι πρόσφατες δηλώσεις
των Ρώσων αξιωματούχων για την Αγία Σοφία, διέλυσαν αυτές τις αυταπάτες.
Όπως επισημαίνει στο εξαιρετικό και αποκαλυπτικό
βιβλίο του «Η ΤΡΙΤΗ ΡΩΜΗ» ο Αλέξανδρος Μασσαβέτας, η από αιώνων ρωσική
στρατηγική διείσδυσης και κυριαρχίας στον ορθόδοξο κόσμο γνώρισε νέα έξαρση την
μετασοβιετική εποχή. Στην Ελλάδα μαίνεται από τις αρχές της δεκαετίας του 2000
μια καλοστημένη επιχείρηση «υβριδικού πολέμου», που στοχεύει να στρέψει την
ελλαδική Εκκλησία και την ελληνική κοινωνία ενάντια στο Οικουμενικό
Πατριαρχείο.
Έρχεται η σειρά του Οικουμενικού Πατριαρχείου μετά την
Αγία Σοφία; ο ΑρχιεπίσκοποςΑμερικής κ.
Ελπιδοφόρος, στενός συνεργάτης του κ.κ. Βαρθολομαίου, εξέφρασε ανοιχτά τους
φόβους του.
Στον Ι. Ναό Αναστάσεως του
Κυρίου στην Τουλόν (ρωσικής παραδόσεως – ιουλιανού ημερολογίου),λειτούργησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας κ.
Εμμανουήλ, ενορία του νεοσύστατου Βικαριάτου της Ι. Μητροπόλεως Γαλλίας.
Τριήμερη ποιμαντική επίσκεψη στην περιοχή Ιβάνο-Φρανκίβσκ
της Ουκρανίας πραγματοποιεί ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας
κ. Επιφάνιος από τις 18 έως τις 20 Ιουλίου 2020.
Αρεσκόμενοι να πιστεύουν σε ιδεοληψίες με
θρησκοληπτικό χαρακτήρα και συμμαχίες που δεν έχουν σφραγίδα «αυθεντικότητας»
στο πέρασμα των αιώνων, αλλά αντιθέτως προσομοιάζουν σε παραμύθια με δράκους
και «ιππότες απελευθερωτές», αρκετοί Έλληνες αντιμετώπισαν με περίσσεια έκπληξη
και απορία, τη στάση που τήρησε η Ρωσία στην απόφαση της Τουρκίας να μετατρέψει
την Αγία Σοφία σε Τζαμί.
Ένα συγκλονιστικό άρθρο το οποίο εξηγεί το
συμβολισμό της Αγιάς Σοφιάς αλλά και το συμβολισμό της κίνησης του Ερντογάν και
παράλληλα τονίζει ότι ο Τούρκος Πρόεδρος δεν έχει δικαίωμα να τη μετατρέψει σε
τζαμί, δημοσιεύτηκε στην Washington Post.
Φιλότιμες προσπάθειες καταβάλλουν τις τελευταίες
ημέρες οι διάφοροι «ανταποκριτές» και «απολογητές» της Μοσχοβίας στην Ελλάδα
και αλλού, για να πείσουν τους αφελείς ότι η προδοτική και αντιχριστιανική
στάση της Ρωσίας στο ζήτημα της Αγίας Σοφίας είναι συνέπεια των «λαθών» του
Οικουμενικού Πατριαρχείου, αναφορικά με την χορήγηση Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία
της Ουκρανίας... Όμως, οι έγκριτοι και έμπειροι ειδικοί εμπειρογνώμονες βάζουν
τα πράγματα στη θέση τους, διαλύοντας τους μύθους και τους θρύλους, προπάντων
δε τη μοσχοβίτικη προπαγάνδα που παπαγαλίζουν με εμμονικό παραλογισμό οι ρωσόφιλοι
δημοσιολόγοι πάσης λογής: κληρικοί, πολιτικοί και δημοσιογράφοι.
Την ευγνωμοσύνη του για το τηλεφώνημα που δέχτηκε από τον πρώην αντιπρόεδρο των ΗΠΑ και υποψήφιο του Δημοκρατικού Κόμματος στις Προεδρικές Εκλογές του προσεχούς Νοεμβρίου, Τζο Μπάιντεν, ο οποίος δήλωσε την υποστήριξή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για την Αγιά Σοφιά, εξέφρασε σε tweet ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος.
Πριν ακόμη η Ελλάδα
αποκτήσει την ανεξαρτησία της, η Ρωσία φάνταζε σαν τη χώρα που θα ερχόταν να
τείνει χείρα βοηθείας στον κατατρεγμένο λαό της. Μια βοήθεια που στην
πραγματικότητα δεν ήρθε ποτέ...
Δεξιά στη φωτογραφία ο
Ρώσος Μεγαλόσχημος Ιερομόναχος Ηλίας Ρετίνσκι
Στο
φως της δημοσιότητας ήλθε το όνομα ενός Ιερομονάχου από τη Ρωσική Ομοσπονδία
που βασάνιζε τους συλληφθέντες Ουκρανούς στρατιώτες χτυπώντας τους με έναν
σταυρό και πυροβολώντας τους στα γόνατα με ένα πιστόλι
τραυματισμού.
Ο
Ιερομόναχος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας Ηλίας Ρετίνσκι έφτασε στο Ντομπάς
το 2014 για να υπηρετήσει ως στρατιωτικός ιερέας στο λεγόμενο τάγμα «Leshy» της παράνομης και μη
αναγνωρισμένης αυτοκηρυχθείσας «Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντονέτσκ» των υποκινούμενων
από τη Ρωσία αυτονομιστών.
Υπάρχουν
πληροφορίες ότι βασάνιζε κρατούμενους στο υπόγειο του αεροδρομίου του Ντονέτσκ.
Τους χτυπούσε με ένα μεταλλικό Σταυρό και τους πυροβολούσε με ένα όπλο
τραυματισμού. Το όνομά του έχει δημοσιευθεί στη βάση δεδομένων του «Κέντρου Ειρήνευσης».
Ο
Ρώσος Μεγαλόσχημος Ιερομόναχος Ηλίας Ρετίνσκι, ο οποίος έχει δώσει όρκους για
αυστηρούς ασκητικούς κανόνες του μοναχισμού, συνηθίζει να κάνει περιοδείες και
να συμμετέχει σε ροκ συναυλίες στη Ρωσία για πολλά χρόνια. Έτσι, το 2006, ο
Μεγαλόσχημος Ηλίας «παρουσίασε μια ροκ σύνθεση αφιερωμένη στην αναβίωση των
ιδανικών της Αγίας Ρωσίας», στο Ορθόδοξο Φεστιβάλ Νεολαίας «Bratya»
(=Αδελφοί), στο Μοζάισκ. Ο Κύριλλος Φλορώφ, εκπρόσωπος της Ένωσης Ορθοδόξων
Πολιτών, ο οποίος είναι επίσης ο επικεφαλής της Ένωσης Ορθοδόξων
Εμπειρογνωμόνων και στενός συνεργάτης του Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου, είπε σε εκείνη
την εκδήλωση: «Οι ηγέτες των Ορθοδόξων νεολαιών της Λευκορωσίας και της
Ουκρανίας δήλωσαν ότι ήλθαν στους αδελφούς από τη Ρωσία για να ενισχύσουν την
ενότητα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, για να πουν ότι είναι απαράδεκτο να
διαχωριστούν (από τη Ρωσική Εκκλησία) οι μητροπόλεις της Ουκρανίας και της
Λευκορωσίας και να δημιουργήσουν ένα ενεργό πυρήνα δραστήριων Ορθοδόξων νέων».
Ο Ιερομόναχος Ηλίας Ρετίνσκι
ποζάρει με τον Στάλιν...
Περιγράφει τον εαυτό του
ως «Μεγαλόσχημος Ηλίας. Κατά κόσμον Ρετίνσκι, Ηλίας Τυχώνοβιτς, γεννηθείς το
1959, στην περιοχή του Οριόλ, αλλά τώρα συστήνομαι ως Μεγαλόσχημος Ηλίας, της
Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, του Πατριαρχείου της Μόσχας».
Από
αυτό μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αυτός ο Ιερομόναχος έχει την κάλυψη της
Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία δεν καταδικάζει τη δράση του. Οι Ρώσοι
χρειάζονται τέτοιους «πνευματικούς πατέρες» που ξέρουν επίσης να βασανίζουν και
να διευκολύνουν την προσάρτηση ξένων εδαφών.
Στις
27 Ιουλίου 2014, ο ρωσικός ιστότοπος Gazeta.ru ανέφερε επίσης για αυτόν τον κληρικό:
«Ανάμεσα στους πολιτοφύλακες είναι ο Μεγαλόσχημος Ηλίας Ρετίνσκι,
στρατιωτικός ιερέας της εταιρείας ειδικών δυνάμεων «Leshy». Μαζί με το μοναχικό
κομποσχοίνι έχει ένα μεγάλο μαχαίρι δίπλα του, πηγαίνει μπροστά με ένα
πολυβόλο. Αλλά το κύριο όπλο του είναι μια κιθάρα, τραγουδά με μια ασταθή
βραχνάδα, μιμούμενος τον Βισότσκι,
πατριωτικά τραγούδια και διανέμει γενναιόδωρα τα CD του. Οι στρατιώτες - στην
αυλή, στην τραπεζαρία, στους διαδρόμους - τον πλησιάζουν για μια μυστική
συνομιλία. Είναι φανερό ότι ο «πατέρας» είναι εδώ. Παρά παρά την υπερβολή για
τους απλούς ενορίτες, αυτό είναι ακριβώς το είδος των κληρικών που χρειάζονται
σήμερα οι πολιτοφύλακες»...