“Transfer” of the Metropolitanate of Kyiv to the Patriarchate of Moscow in 1686. Decision about the “subordination” of Metropolitanate of Kyiv to the Patriarch of Moscow.
By Konstantinos Vetochnikov.
“Transfer” of the Metropolitanate of Kyiv to the Patriarchate of Moscow in 1686. Decision about the “subordination” of Metropolitanate of Kyiv to the Patriarch of Moscow.
By Konstantinos Vetochnikov.
Μακαριώτατε Μητροπολίτα Κιέβου και πάσης Ουκρανίας, εν Χριστώ τω Θεώ λίαν αγαπητέ και περιπόθητε αδελφέ και συλλειτουργέ της ημών Μετριότητος, κύριε Επιφάνιε, την Υμετέραν Μακαριότητα εν Κυρίω κατασπαζόμενοι υπερήδιστα προσαγορεύομεν.
Το βίντεο και το απομαγνητοφωνημένο
κείμενο του Συγχαρητηρίου Μηνύματος του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου
κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ προς τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας
κ.κ. ΕΠΙΦΑΝΙΟ, με την ευκαιρία της δεύτερης επετείου της Ενωτικής Συνόδου της
Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας (15 Δεκεμβρίου 2018).
Για ποια Εκκλησία μιλάτε άγιε Πειραιώς; Η Εκκλησία της Ελλάδος στην οποία ανήκετε έχει αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας. Αλλά επειδή εσείς δεν αποδέχεστε αυτή την απόφαση, περιμένουμε να σας δούμε συλλειτουργούντα με τον Μόσχας Κύριλλο και τον Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, που δηλώνουν ότι είναι σε κοινωνία με τους επισκόπους που καταδικάζουν την Ουκρανική Αυτοκεφαλία. Θα το τολμήσετε; Να σας πω εγώ. ΟΧΙ. Δεν θα το τολμήσετε να πάτε σε ένα συλλείτουργο όπου δεν θα μνημονευθεί ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας σας καθώς και άλλοι Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι διαγραφέντες από τα δίπτυχα της Μόσχας.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας, ως επί κεφαλής Αντιπροσωπείας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προέστη της τελετής του Αγιασμού και της Θείας Λειτουργίας που ακολούθησε
«Η αποσύνδεση του Πατριαρχείου Μόσχας
από τις επιδιώξεις του ρωσσικού πολιτικού καθεστώτος σε συνδυασμό με την
αλαζονεία που το διακατέχει θα ήταν ένα σοβαρό βήμα για την επίλυση του
προβλήματος και την ειρήνη. Εάν αυτό αργήσει πολύ θα αργήσει και η
υπέρβαση της εκκλησιαστικής κρίσης.
Σε κάθε περίπτωση η πορεία προς την ενότητα, ακόμα και όταν παραθεωρούνται θεμελειώδεις εκκλησιολογικές και κανονικές παράμετροι, υπαγορεύεται από τον κοινό νου. Το κέλευσμα του κοινού νοός είναι προφανές: Το μέλλον ανήκει σε μία μοναδική και κανονική αυτοκέφαλη Εκκλησία στην Ουκρανία.»
Στις 25 Νοεμβρίου 2020, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αναγνώρισε την αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (ΟΕΟ). Προηγήθηκε μια σειρά από γεγονότα, τα οποία μπορούν να περιγραφούν αποκλειστικά ως αναίσχυντη και εμφανής παρέμβαση της Ρωσίας στα εσωτερικά της Κύπρου και της Εκκλησίας της Κύπρου, προκειμένου να αποφευχθεί η αναγνώριση της ΟΕΟ.
Αύριο, 23 Νοεμβρίου, θα συνεδριάσει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου. Θα συζητηθεί ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Ωστόσο, το κύριο ζήτημα, πιθανότατα, θα είναι το ζήτημα της αναγνώρισης από την Εκκλησία της Κύπρου του Τόμου της Αυτοκεφαλίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (ΟΕΟ). Ήταν οι διαφωνίες μεταξύ των ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου σε αυτό το ζήτημα που προκάλεσαν τη σύγκληση της Συνόδου.
Συνέντευξη του Επισκόπου Αντανίας κ. Παρθενίου, Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου – Μπίγκορσκι, για το Ουκρανικό πρακτορείο ειδήσεων РЕЛІГІЙНА ПРАВДА («Θρησκευτική Αλήθεια»)
Λόγω της διασποράς χειριστικών και αναξιόπιστων πληροφοριών σε διάφορα μέσα ενημέρωσης σχετικά με την πραγματική κανονική κατάσταση της λεγόμενης «Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» του Πατριαρχείου Μόσχας, οι υπεύθυνοι της ΜΚΟ «Κέντρο Θρησκευτικής Ασφάλειας» και συντάκτες της διαδικτυακής πύλης Cerkvarium απευθύνθηκαν με σχετικά ερωτήματα στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Δημοσιεύουμε το κείμενο των ερωτημάτων, καθώς και αυτούσια την απάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη, τόσο στο πρωτότυπο αγγλικό κείμενο όσο και σε ανεπίσημη ελληνική μετάφραση.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τις ρωσικές αρχές είτε να δημιουργήσουν σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου, είτε, τουλάχιστον, να το υποστηρίξουν ενεργά, χρησιμοποιώντας τους μοχλούς πίεσης που υπάρχουν στην Κύπρο. Οι ρωσικές αρχές δημιουργούν και υποστηρίζουν πάντα και παντού τις αναδυόμενες συγκρούσεις. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί η Ρωσία να αναγκάσει άλλες χώρες να υπολογίσουν την ίδια. Η Ρωσία δεν μπορεί να προσφέρει στον κόσμο τίποτα άλλο.
Πριν από μια εβδομάδα, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (ΟΕΟ). Την παραμονή αυτού του γεγονότος, οι Κύπριοι παρακολούθησαν με έκπληξη, και μάλιστα με κάποια αμηχανία, πως η Ρωσία -την οποία πολλοί από αυτούς είχαν θεωρήσει για πολλά χρόνια, τουλάχιστον, μια φιλική χώρα- ανοιχτά, αγενώς, με αυθάδη τρόπο παρενέβη στα εσωτερικά της Κύπρου, προκειμένου να αποτρέψει την αναγνώριση της ανεξαρτησίας της ΟΕΟ από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.
Βεβαίως τον συντάκτη των παρόντων σχολίων ουδόλως εξέπληξε η συνήθης λασπολογία που εκτοξεύει η κρατική ρωσική τηλεόραση κάθε φορά που ασχολείται με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ιδιαιτέρως δε η εμμονή στην «πρακτορική» ιδιότητά του, εφόσον, εξ όσων μπορεί να καταλάβει ο συντάκτης, κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια...
Η Εκκλησία, είναι μια κοινότητα ανθρώπων που μοιράζονται κοινά
πιστεύω, κοινές αξίες κοινές παραδόσεις και γενικά… μοιράζονται. Κάθε φορά που
ορισμένοι θεωρούσαν εαυτούς καλύτερους ή πιο αυθεντικούς η Εκκλησία τους
απέβαλε, με καλύτερο τον Άρειο από την Πρώτη κιόλας Οικουμενική Σύνοδο. Αν η
Εκκλησία στο διάβα των αιώνων άφηνε τον κάθε «προφήτη» να λέει τα δικά του και
να διχάζει το πλήρωμα, τώρα θα είμασταν περισσότερα κομμάτια και από τους
Ευαγγελικούς της Αμερικής όπου ουσιαστικά κάθε ναός είναι και μια Εκκλησία.
Είναι λυπηρό να συνεχίζει η πολεμική εναντίον της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, διότι ζημιώνεται η Ορθοδοξία εν γένει και δεν αφήνουμε τον Θεό να ενεργήσει όπως Αυτός θέλει...
Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν είτε πειστεί είτε αμφιβάλλουν από τη συνεχή υβριδική προπαγάνδα της Μόσχας και των φερεφώνων της, που ισχυρίζονται ότι οι κληρικοί που αποκαταστάθηκαν με το Έκκλητο προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο και εν συνεχεία ενώθηκαν στην Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι... αχειροτόνητοι ή έχουν «άκυρες» χειροτονίες, επειδή αυτές έγιναν όταν ακόμη βρίσκονταν στο σχίσμα...
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν θα γράψει Ιστορία τόσο για την ελληνική όσο και για την ορθόδοξη κοινότητα», υπογραμμίζει σε άρθρο του στην «Κ» ο Ἀντι Μανάτος, πρόεδρος της Manatos & Manatos, που δραστηριοποιείται σε θέματα του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας στην Ουάσιγκτον.