«Καὶ εἰσῆλθε πάλιν εἰς τὴν
συναγωγήν· καὶ ἦν ἐκεῖ ἄνθρωπος ἐξηραμμένην ἔχων τὴν χεῖρα. καὶ παρετήρουν αὐτὸν
εἰ τοῖς σάββασι θεραπεύσει αὐτόν, ἵνα κατηγορήσωσιν αὐτοῦ. καὶ λέγει τῷ ἀνθρώπῳ
τῷ ἐξηραμμένην ἔχοντι τὴν χεῖρα· ἔγειρε εἰς τὸ μέσον. καὶ λέγει αὐτοῖς· ἔξεστι
τοῖς σάββασιν ἀγαθοποιῆσαι ἢ κακοποιῆσαι; ψυχὴν σῶσαι ἢ ἀποκτεῖναι; οἱ δὲ ἐσιώπων.
καὶ περιβλεψάμενος αὐτοὺς μετ᾿ ὀργῆς, συλλυπούμενος ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας
αὐτῶν, λέγει τῷ ἀνθρώπῳ· ἔκτεινον τὴν χεῖρά σου. καὶ ἐξέτεινε, καὶ ἀποκατεστάθη
ἡ χεὶρ αὐτοῦ ὑγιὴς ὡς ἡ ἄλλη. καὶ ἐξελθόντες οἱ Φαρισαῖοι εὐθέως μετὰ τῶν ῾Ηρῳδιανῶν
συμβούλιον ἐποίουν κατ᾿ αὐτοῦ, ὅπως αὐτὸν ἀπολέσωσι» (Μάρκ. γ΄ 1-6).
Οικουμενικός Πατριάρχης προς Εκκλησία της Σερβίας: «Η Μητέρα Εκκλησία συνεχίζει να αγαπά τα αγνώμονα παιδιά Της»...
Κατά την ταπεινή μου άποψη,
τα πιο σημαντικά μηνύματα που εξέπεμψε ο Οικουμενικός Πατριάρχης προς την
Εκκλησία της Σερβίας, με τη συνέντευξή του στην
εφημερίδα «Kurir» του Βελιγραδίου, δεν αφορούν τόσο στο ζήτημα του Μαυροβουνίου ή του
Κοσόβου. Άλλωστε αυτά ο Παναγιώτατος τα έχει πει και άλλες φορές και στο
πρόσφατο παρελθόν έχει αποστείλει και γράμμα προς την Κυβέρνηση του
Μαυροβουνίου για το θέμα.
ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΡ ΣΤΗΝ... ΚΑΤΑΡΑ... (Μέρος 2ον)
Πότε ακριβώς θυμήθηκε ο
Μακαριώτατος Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης ότι το Κατάρ είναι δικό του και
για αυτόν και μόνο το λόγο αφενός διέκοψε την ευχαριστιακή κοινωνία με το
Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και αφετέρου δεν προσήλθε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο
της Ορθοδόξου Εκκλησίας που έγινε στην Κρήτη το 2016;
ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΡ ΣΤΗΝ... ΚΑΤΑΡΑ...
Δηλαδή, τώρα πρέπει να
πιστέψει το αφελές «ποίμνιο» ότι οι δύο αυτοί Προκαθήμενοι μαλλιοτραβήχτηκαν
μεταξύ τους για το... Κατάρ! Για μια χώρα αμιγώς και αυστηρώς μουσουλμανική, με
ανύπαρκτο αυτόχθονα χριστιανικό πληθυσμό (όσοι χριστιανοί υπάρχουν εκεί, καλά
καλά ούτε μια ενορία της προκοπής, είναι οικονομικοί μετανάστες...) και
αναστάτωσαν το σύμπαν για αυτή την έριδα...
Τα ρωμαίϊκα καλυμμαύχια του Κιέβου...
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της
Ουκρανίας, όπως από
καιρό είχε προαναγγείλει ο Προκαθήμενός της, άρχισε να αποβάλλει σταδιακά
τις βίαια και δόλια επιβληθείσες «αυτοκρατορικές παραδόσεις» της Μοσχοβίας και
να επανέρχεται στις πνευματικές της ρίζες, στα νάματα της Ορθοδοξίας και της
ευσέβειας που διδάχθηκε από τη Μητέρα της Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία. Από
τότε που ο Πρίγκιπας του Κιέβου Άγιος Βλαδίμηρος δέχθηκε το Βάπτισμα στον
ποταμό Δνείπερο μαζί με όλους τους Ρως του Κιέβου. Τότε γεννήθηκε η Ορθόδοξος
Εκκλησία του Κιέβου και της Ουκρανίας. Ως εκλεκτή Θυγατέρα της Εκκλησίας
Κωνσταντινουπόλεως, του Πανσέπτου Οικουμενικού Θρόνου.
Ιερατική Σύναξη της Μητροπόλεως Κιέβου συγκάλεσε ο Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας κ.κ. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ (ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ)
Στις 24 Δεκεμβρίου 2019, ο
Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας κ.κ. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ συγκάλεσε
Ιερατική Σύναξη όλων των κληρικών της Μητροπολιτικής Περιφέρειας του Κιέβου,
στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ορθοδόξου Θεολογικής Ακαδημίας Κιέβου.
Ο ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ ΤΩΝ ΔΙΠΤΥΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
Μόλις, ως μη ώφειλε,
προέκυψε από πηγές της ρωσικής προπαγάνδας και από εν Ελλάδι φερέφωνά της το
ζήτημα περί του εάν η Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Ουκρανίας συμπεριλαμβάνεται ή
όχι στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος του έτους 2020, που ήδη έχουν κυκλοφορηθεί
και διατίθενται, θεώρησα απαραίτητο να απευθύνω σχετικό ερώτημα σε έναν άνθρωπο
που είναι μέλος της σχετικής Υποεπιτροπής Διπτύχων της Εκκλησίας της Ελλάδος,
ως επιμελητής της εκδόσεως.
Ο Σεργκέι Τσάπνιν σχολιάζει την απόφαση της Ρωσικής Εκκλησίας για τις ενορίες στην Αφρική
Του Σεργκέι Τσάπνιν*
Το πιο εντυπωσιακό είναι η
διατύπωση της παραγράφου 8 του υπ’ αριθ. 151 Πρακτικού (σ.μ.: εννοεί την Απόφαση της Συνόδου του Πατριαρχείου Μόσχας της 26ης
Δεκεμβρίου 2019):
Η Ορθόδοξη Εκκλησία των Πατέρων και των Συνόδων δεν έχει καμία σχέση με το μοσχοβίτικο τσίρκο...
“Ο τίτλος
πάσης Αφρικής προστέθηκε στον τίτλο του Πατριάρχη Αλεξάνδρειας μόνο στις
δεκαετίες του 20ου αιώνα, πριν από αυτό η περιοχή επιρροής του Πατριάρχη
Αλεξάνδρειας περιοριζόταν στη Βόρεια Αφρική, που ιστορικά ανήκε στον Πατριάρχη
Αλεξανδρείας” - συμπλήρωσε ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ.
Δυστυχώς, ο Μόσχας Κύριλλος μας επαλήθευσε: οδηγείται ολοταχώς εκτός της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.
Οι πρώτες
πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τη σημερινή
απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Εκκλησίας για το Δευτερόθρονο Πατριαρχείο
Αλεξανδρείας, επιβεβαιώνουν, για μία ακόμη φορά, ότι η Ρωσική Εκκλησία και η
ηγεσία της οδηγούνται, υποτεταγμένοι σε σχεδόν ανίκητες φυγόκεντρες δυνάμεις,
εκτός του Σώματος της Εκκλησίας του Χριστού.
Η... κακή μέρα από το πρωί φαίνεται...
«Κάθε τοπική
εκκλησία είναι υπεύθυνη για την κοινή μοίρα της Εκκλησίας, για τη διατήρηση της
ενότητάς της. Αυτό ισχύει και για τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία - την μεγαλύτερη
σε αριθμό Επισκοπών και πιστών...»
Διπολισμός στην Ορθοδοξία
Πρωτοπρεσβύτερος Ηλίας
Τσιγκλάτζε (Πατριαρχείο Γεωργίας),
Νομικός και Ιστορικός.
Μετάφραση: Νικόλαος Γκουργκενίτζε
Ο σημερινός εκκλησιαστικός διπολισμός της παγκόσμιας
Ορθοδοξίας συνίσταται σε φιλελληνικές και φιλορωσικές στάσεις και κατευθύνσεις
οι οποίες μάλιστα προέρχονται από τις ακόλουθες περιστάσεις.
ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΕΠΙ ΤΟΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΟΙΣ 2019
† ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ
ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ,
ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
ΠΑΝΤΙ Τῼ
ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΧΑΡΙΝ, ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ
ΕΙΡΗΝΗΝ
ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝ
ΒΗΘΛΕΕΜ ΓΕΝΝΗΘΕΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
* * *
Ιερώτατοι και Θεοφιλέστατοι αδελφοί,
προσφιλέστατα τέκνα εν Κυρίω,
Φθάσαντες την μεγάλην εορτήν των Χριστουγέννων,
δοξολογούμεν εν ύμνοις και ωδαίς πνευματικαίς τον δι ἡμᾶς τους ανθρώπους κενώσαντα εαυτόν και την
ημετέραν σάρκα αναλαβόντα Κύριον, ίνα λυτρώσηται ημάς εκ της «δουλείας του
αλλοτρίου» και ανοίξη τω γένει των ανθρώπων Παραδείσου τας πύλας. Αγάλλεται η
Εκκλησία του Χριστού, βιούσα λειτουργικώς το όλον μυστήριον της Θείας
Οικονομίας, προγευομένη της δόξης της εσχατολογικής Βασιλείας και δίδουσα
χριστοπρεπώς την καλήν μαρτυρίαν της πίστεως, της ελπίδος και της αγάπης εν τω
κόσμω.
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΑΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ κ. ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗΝ ΤΗΣ ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2019
Προς
τον Ιερό Κλήρο,
τις Μοναστικές Αδελφότητες
και τον ευσεβή
λαό
της Ιεράς
Μητροπόλεως Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου
Αγαπητά μου παιδιά,
Απευθύνομαι στην αγάπη σας αυτήν τη Μεγάλη Ημέρα της Μητροπόλεως
των Εορτών, όπως χαρακτηριστικά ονομάστηκε, για να σας ευχηθώ καρδιακά να ζείτε
χρόνους μακρούς μέσα στην αγκαλιά της Εκκλησίας μας, στην αγκαλιά του Χριστού
μας, και να εορτάζετε με πνευματική χαρά, προπάντων όμως με επίγνωση, τα
Χριστούγεννα κατανοώντας μέσα από την προσωπική σας σχέση με αυτό που εορτάζομε
το βαθύτερο νόημά του και την σωτηριολογική σημασία του για όλους και για τον
καθένα από εμάς ιδιαίτερα.
Σε ποια Εκκλησία ανήκει ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ;
Ξαναχτύπησε ο Μητροπολίτης
Κυθήρων Σεραφείμ, εμμένοντας στην ανυπακοή και την ιδιόρρυθμη συμπεριφορά
έναντι της Εκκλησίας της Ελλάδος, στην οποία -υποθέτουμε- εξακολουθεί να
ανήκει... Διότι αναφέρεται στην Εκκλησία της Ελλάδος σαν να πρόκειται για άλλη,
και μάλιστα αντίπαλη, Εκκλησία, που συμπεριφέρεται αντικανονικά!...
Τα «Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος» και το Ουκρανικό
Χαίρομαι που δίδεται για μία
ακόμη φορά η αφορμή από τον υβριδικό πόλεμο της ρωσικής προπαγάνδας για να
διευκρινιστούν κάποια πράγματα. Και τούτη τη φορά το πρόσφορο «όπλο» στα χέρια
των Μοσχοβιτών είναι η έντυπη έκδοση της ενιαυσίου Επετηρίδος της Εκκλησίας της
Ελλάδος που φέρει τον τίτλο «ΔΙΠΤΥΧΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» και περιλαμβάνει
τις εξής ενότητες ΚΑΝΟΝΑΡΙΟΝ, ΗΤΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑΙ ΤΥΠΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ, ΜΕΡΟΣ
ΠΡΩΤΟΝ: ΕΙΔΙΚΑΙ ΤΥΠΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΗΝΟΛΟΓΙΟΝ 2020, ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝ:
ΕΠΕΤΗΡΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και το ΕΠΙΜΕΤΡΟΝ.
Ο Ονούφριος τι είναι για το Οικουμενικό Πατριαρχείο;
Το είδαμε και
αυτό το... περίεργο ερώτημα. Ως τίτλο σε άρθρο γνωστού Έλληνα αρθρογράφου
υποστηρικτή των θέσεων της Μοσχοβίας. Δεν μας ενοχλεί πλέον. Αντιθέτως, μας
χαροποιεί. Διότι όλοι ανεξαιρέτως όσοι αρθρογραφούν υπερμαχόμενοι των
αθεολόγητων, ανορθόδοξων και εντέλει αντίθεων θέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας
στερούνται οποιουδήποτε ικανού και σοβαρού επιχειρήματος, μετέρχονται δε
χαμερπείς σοφιστείες, ανάξιες πραγματικού αντιλόγου ή σχολιασμού.
Ιωάννης Μαξίμοβιτς: Η προσωποποίηση του παραλογισμού της Μόσχας...
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία
νομίζει ότι όλος ο κόσμος είναι υποχρεωμένος να βαδίζει σύμφωνα με τις
πολιτικές της σκοπιμότητες, με τις ανορθόδοξες και ακατάστατες μεταλλάξεις της
μέσα στην Ιστορία, με την εκκλησιολογική και θεολογική αυθαιρεσία που διέπει
την πορεία της μέσα στο χρόνο, ανάλογα με τις γεωπολιτικές επιδιώξεις της ρωσικής
πολιτικής ηγεσίας, την οποία πάντοτε πειθήνια υπηρετεί υπό όλες τις μορφές και
εναλλαγές της: τσάρους, μπολσεβίκους, Πούτιν...
Προς Μακαριώτατον Πρέσωφ κ. Ραστισλάβον...
Ο Ραστισλάβος, λέει, συμφωνεί με την "Πανορθόδοξη"...
Πολύ ωραία, Μακαριώτατε άγιε Πρέσωφ και πάσης Τσεχίας και Σλοβακίας.
CO-CHAIRMAN WICKER INTRODUCES UKRAINE RELIGIOUS FREEDOM SUPPORT ACT IN SENATE
WASHINGTON—Helsinki Commission
Co-Chairman Sen. Roger Wicker (MS) yesterday introduced the Ukraine Religious Freedom Support Act (S. 3064) in the Senate. The legislation would combat Russia’s
religious freedom violations in the Crimea and Donbas regions of Ukraine.
Helsinki Commission Ranking Member Rep. Joe Wilson (SC-02) and Commissioner
Rep. Emanuel Cleaver, II (MO-05) introduced a bipartisan companion bill in
the House of Representatives last week.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)